Manuel terapi nedir?

• Manuel terapi, eklemlerin vasıflı pasif hareketi (eklem mobilizasyonu / manipülasyonu) ve yumuşak dokuların (yumuşak doku mobilizasyonu / spesifik lokalize masaj) tanımlanır. Doktorlar çoğunlukla osteokinematiklere veya uzuvun brüt hareketlerine odaklanır (yani, bu hasta dizini ne kadar bükebilir?).
  • Manuel fizyoterapistler, normal eklem hareketliliğine izin veren eklem yüzeyleri arasında normalleşen artrokinemiler veya spesifik hareketlerle ilgilidir (yani, Bu hasta neden dizini bükemez?) Hangi eklem hareketleri veya yumuşak doku kısıtlamaları var? ).
  • Manuel terapistler, spesifik el yerleşimlerini ve eklemlere ve yumuşak dokulara normal hareketi geri kazandırmak için kuvvetlerin tam olarak uygulanmasını kullanır. Manuel terapi diğer fizik tedavi teknikleri, egzersizler ve yöntemlerle birlikte kullanılır.

Manuel terapi / eklem manipülasyonu kim yapar?

• Giriş seviyesi fizyoterapistlerin yaklaşık% 80’i fizik tedavi okulundayken manuel terapide en azından bazı temel eğitim almışlardır. Bunun ötesinde, terapistler manüel terapide sertifika almak için lisansüstü eğitime katılabilirler. Manuel terapi içinde her biri kendi tedavi yaklaşımına sahip birkaç düşünce okulu vardır; ancak, temel kavram normal eklem ve yumuşak doku hareketliliğini eski haline getirmektir.
  • Tüm Spor terapistleri, manuel terapi ve eklem manipülasyonu yapmak için ileri eğitim, eğitim ve sertifikalara sahiptir .

Manuel terapi nasıl çalışır?

• Manipülasyonun önerilen dört ana etkisi vardır: mekanik, nörofizyolojik, biyokimyasal ve psikolojik.
  • Mekanik olarak, bir eklemin pasif hareketi, çevredeki kasları, bağları ve eklem kapsülünü gerer; ayrıca adezyonları kırabilir veya yara dokusunu yeniden hizalayabilir, bu da hareket aralığının artmasına neden olur. Bu gelişmeler, hastanın spesifik egzersizler yapmasıyla desteklenir ve sürdürülür.
  • Nörofizyolojik mekanizmalar araştırma literatüründe önerilmiştir. Manuel tedavinin, omurilikteki ve yaralanma bölgesindeki ağrı sistemleri üzerinde engelleyici bir etkiye sahip olabileceğine inanılmaktadır.
  • Biyokimyasal olarak eklem manipülasyonunun, “doğal bir yüksekliğe” yol açabilen endojen opiat sistemini aktive ettiği gösterilmiştir.
  • Psikolojik olarak, uygulamalı tedavi, hastaları manuel tedaviden olumlu sonuçlar elde etmekten emin bırakır; yaralı dokulara dokunmak ve manipüle etmek hastanın ağrı şikayetlerini doğrulamaya yardımcı olur.

Hangi hastalar manuel tedavi almalıdır?

• Ağrılı veya hipomobil eklemi olan herhangi bir hasta manuel tedavi alma kriterlerini karşılar. Manuel tedavide mutlak kontrendikasyon yoktur; ancak çok sayıda önlem vardır. Bunlar arasında hastalığın varlığı, hemartroz, kas tutma, hipermobil eklemler ve hastanın henüz aktif olarak hareket etmediği eklem replasmanları bulunur.

Hangi eklemler manuel terapi ile tedavi edilebilir?

Eklemlerin manipüle edilebileceği veya mobilize edilebileceği herhangi bir sınırlama yoktur. Manuel terapi en çok omurgada kullanımı ile bilinir. Bununla birlikte, omuz, dirsek, bilek ve el, sakroiliak eklem, kalça, diz, ayak bileği ve ayak parmakları dahil olmak üzere tüm eklemler tedavi edilebilir. Manuel terapi ayrıca kas spazmını ve korumayı azaltan ve daha sonra eklem hareketliliğini artıran çok çeşitli kas enerjisi teknikleri ve spesifik egzersizler içerir.